Mijn eigen aanpak
“Waarom ik voor mijn eigen kantoor heb gekozen? Simpel, ik wilde na 14 jaar in loondienst te hebben gewerkt nu de zaken eens op mijn eigen manier kunnen doen. Niet in het keurslijf dat onlosmakelijk verbonden is aan het werken voor een groot kantoor. Ik heb de afgelopen jaren namelijk ervaren dat ik iemand ben die altijd op zoek is naar de balans tussen zakelijk en persoonlijk. En met name dat laatste aspect hoop ik nog meer tot uiting te kunnen laten komen in mijn dienstverlening. Oprechte interesse kunnen tonen en kunnen luisteren naar een ander, is één van de belangrijkste elementen in mijn werk. Ik ben altijd op zoek naar de beste oplossing en is een open en eerlijk gesprek voor mij de basis. Een gezonde vertrouwensband tussen mij en mijn cliënt vind ik essentieel. Daarnaast is verwachtingsmanagement in ons vak een groot goed. Ook als dit betekent dat je cliënt water bij de wijn moet doen. Ik ga altijd voor een transparant en helder advies, zodat iedereen op voorhand weet waar hij aan toe is.”
Oprechte interesse kunnen tonen en kunnen luisteren naar een ander, is één van de belangrijkste elementen in mijn werk
Praten vs procederen
Met haar jarenlange ervaring, is Cristel dan ook van mening dat het oplossen van conflicten via de weg van mediation ook zeer constructief en effectief kan zijn. Door een geschil op een goede, duurzame wijze op te lossen, kunnen verdere tijdrovende en kostbare procedures worden voorkomen. Het is daarom dat zij, naast het bieden van juridische dienstverlening, ook gecertificeerd mediator (MfN-registermediator) is. “In alle jaren dat ik als advocate/juriste werkzaam ben geweest, heb ik naar verhouding veel meer zaken aan de onderhandelingstafel tot een goed resultaat geleid dan dat ik het voor heb laten komen bij een rechter. Meestal is dit laatste ook helemaal niet nodig. Dat heeft me nog meer gesterkt in het feit dat mediation een prima alternatief is voor de gang naar de rechtbank. In mediation komen belangen, verwachtingen maar zeker ook pijnpunten van partijen naar voren waarvan de ander vaak het bestaan niet eens kende. Ook hier geldt dat de bereidheid om oprecht naar elkaar te kunnen luisteren, de sleutel is tot oplossingen. Mijn ervaring is dat procederen vaker verliezers oplevert en mediation eerder winnaars kent.”
Mijn ervaring is dat procederen vaker verliezers oplevert en mediation eerder winnaars kent
Breed inzetbaar
Het maakt dat de dienstverlening van Crislegal breed is. Met als basis arbeidsrechtelijke dienstverlening en mediation geeft Cristel ook cursussen, workshops en trainingen en is ze als interim-adviseur inzetbaar. “Je ziet in ons vak vaak een concurrentiestrijd om klanten en werk om zo succes te boeken, maar daar geloof ik oprecht niet in. Juist door je zelf te zijn en dat volledig te mogen uitdragen, tref je de juiste mensen en cliënten op je pad, die ik vervolgens naar mijn beste kunnen zal helpen. Dat is voor mij succes.
Mijn eigen aanpak
“Waarom ik voor mijn eigen kantoor heb gekozen? Simpel, ik wilde na 14 jaar in loondienst te hebben gewerkt nu de zaken eens op mijn eigen manier kunnen doen. Niet in het keurslijf dat onlosmakelijk verbonden is aan het werken voor een groot kantoor. Ik heb de afgelopen jaren namelijk ervaren dat ik iemand ben die altijd op zoek is naar de balans tussen zakelijk en persoonlijk. En met name dat laatste aspect hoop ik nog meer tot uiting te kunnen laten komen in mijn dienstverlening. Oprechte interesse kunnen tonen en kunnen luisteren naar een ander, is één van de belangrijkste elementen in mijn werk. Ik ben altijd op zoek naar de beste oplossing en is een open en eerlijk gesprek voor mij de basis. Een gezonde vertrouwensband tussen mij en mijn cliënt vind ik essentieel. Daarnaast is verwachtingsmanagement in ons vak een groot goed. Ook als dit betekent dat je cliënt water bij de wijn moet doen. Ik ga altijd voor een transparant en helder advies, zodat iedereen op voorhand weet waar hij aan toe is.”
Oprechte interesse kunnen tonen en kunnen luisteren naar een ander, is één van de belangrijkste elementen in mijn werk
Praten vs procederen
Met haar jarenlange ervaring, is Cristel dan ook van mening dat het oplossen van conflicten via de weg van mediation ook zeer constructief en effectief kan zijn. Door een geschil op een goede, duurzame wijze op te lossen, kunnen verdere tijdrovende en kostbare procedures worden voorkomen. Het is daarom dat zij, naast het bieden van juridische dienstverlening, ook gecertificeerd mediator (MfN-registermediator) is. “In alle jaren dat ik als advocate/juriste werkzaam ben geweest, heb ik naar verhouding veel meer zaken aan de onderhandelingstafel tot een goed resultaat geleid dan dat ik het voor heb laten komen bij een rechter. Meestal is dit laatste ook helemaal niet nodig. Dat heeft me nog meer gesterkt in het feit dat mediation een prima alternatief is voor de gang naar de rechtbank. In mediation komen belangen, verwachtingen maar zeker ook pijnpunten van partijen naar voren waarvan de ander vaak het bestaan niet eens kende. Ook hier geldt dat de bereidheid om oprecht naar elkaar te kunnen luisteren, de sleutel is tot oplossingen. Mijn ervaring is dat procederen vaker verliezers oplevert en mediation eerder winnaars kent.”
Mijn ervaring is dat procederen vaker verliezers oplevert en mediation eerder winnaars kent
Breed inzetbaar
Het maakt dat de dienstverlening van Crislegal breed is. Met als basis arbeidsrechtelijke dienstverlening en mediation geeft Cristel ook cursussen, workshops en trainingen en is ze als interim-adviseur inzetbaar. “Je ziet in ons vak vaak een concurrentiestrijd om klanten en werk om zo succes te boeken, maar daar geloof ik oprecht niet in. Juist door je zelf te zijn en dat volledig te mogen uitdragen, tref je de juiste mensen en cliënten op je pad, die ik vervolgens naar mijn beste kunnen zal helpen. Dat is voor mij succes.